Vuodet 2015–2017

Avasimme Industrial PRIME -sivuston 12. tammikuuta 2015. Alku oli melko hektistä aikaa, sillä tuotimme kahdestaan Raunon kanssa sekä suomenkielistä että englanninkielistä julkaisuamme.

Vaikka ensimmäinen puolivuotinen oli todella kiireistä aikaa, se sujui meiltä mielestäni melko mallikkaasti. Haastattelumme menestyivät ja saimme paljon positiivista palautetta myös tuntemattomilta ihmisiltä.

Onnistunut avaus tarjosi mahdollisuuden tehdä Industrial PRIMEstä osan yhteistyökumppaneillemme tarjoamaamme palvelua.

Alkuunhan Industrial PRIMEssä oli vain kaksi artikkelityyppiä: Insights (laaja henkilöhaastattelu) ja News (tiivis uutisraportti). Syksyllä 2015 kehitimme näiden väliin kolmannen kategorian nimeltä Articles, joka oli tarkoitettu nimenomaan yhteistyökumppaneidemme käyttöön ja osaksi palveluamme.

Jottei suomalaisyritysten suosiminen olisi ollut liian silmiinpistävää, halusin tehdä osan artikkeleistamme ulkomaalaisista yrityksistä ja henkilöistä. Matkustin muun muassa kesällä 2015 Yhdysvaltoihin Kaliforniaan ja tein kolme pitkää haastattelua, jotka julkaisimme myöhemmin samana syksynä muun sisältömme joukossa.

Vaikka aloimmekin tehtailla laajempia artikkeleita myös yhteistyökumppaneistamme, halusin silti jokaisen uuden aiheen kohdalla nähdä pätevän syyn sille, miksi siitä kerrottaisiin kansainvälisesti.

Mietimme aina Raunon kanssa: ”Kiinnostaako tämä aihe todella myös Suomen rajojen ulkopuolella?” Ja jos vastaus oli ”ei”, emme artikkelia Industrial PRIMEen tehneet. Monesti aihe saattoi kuitenkin soveltua suomenkieliselle sivustollemme, joten teimme aiheesta jutun sinne.

Industrial PRIME oli lopulta ratkaisu myös iänikuiseen nimiongelmaamme. Korvasimme lokakuussa 2015 suomenkielisen julkaisumme Organisaatio-Sanomat -nimen Industrial Prime FI:llä. Marraskuussa jatkoimme ”brändimme” yhtenäistämistä ja muutimme myös virallisen toiminimemme Industrial Prime Oy:ksi.

Vuoden 2016 aikana kansainvälisen sivustomme sisällön pääpaino siirtyi pikkuhiljaa yhteistyökumppaneidemme innovaatioiden ja ratkaisujen ympärille. Se oli tarkoituksellista ja heidän tarinoidensa kertomiseen sivusto oli alun perin tarkoitettukin.

Vuosi 2016 osoittautui muutenkin hyvin nousujohteiseksi vuodeksi ja onnistuimme mielestäni nostamaan tasoamme tasaisen varmasti. Lisäksi ryhdyimme tietoisesti korjaamaan myös suomenkielisen julkaisumme sisältölinjaa kohti syvällisempää ja persoonallisempaa kerrontatyyliä.

Se oli tavallaan askel kohti vanhaa painettua lehteämme, mutta juuri sitä olin halunnutkin. Halusin, että kansainvälisen sivustomme tavoin myös suomenkielinen sivustomme tukisi pidempiä ja näyttävämpiä artikkeleita, ja niinpä loppuvuodesta 2016 uudistimme myös Industrial Prime FI:n.

Tähän päivään mennessä olemme julkaisseet pitkälti yli tuhat uutista tai artikkelia suomalaisista huippuyrityksistä, ja niitä on luettu reilusti yli miljoonaa kertaa. Pelkästään englanninkielisiä artikkeleitamme on luettu satoja tuhansia kertoja eri puolilla maailmaa. Kaiken kaikkiaan lukijoita on ollut 180 eri maassa, ja 70 prosenttia heistä on ollut muualta kuin Suomesta.

On selvää, että Kansainvälinen Industrial PRIME -sivustomme ja koko Industrial Prime -brändi nosti toimintamme arvoa yhteistyökumppaneidemme keskuudessa, ja hyödyimme siitä lopulta myös taloudellisesti. En kuitenkaan usko, että niin olisi käynyt, jos olisin suunnitellut Industrial PRIMEn taloudellista hyötyä ajatellen.

Viime kädessä kyse oli visioni viimeisestä etapista, ja voin rehellisesti sanoa toteuttaneeni Industrial PRIMEn pitkälti itseni vuoksi. Minun oli yksinkertaisesti saatava päätökseen se, minkä aikoinaan olin aloittanut.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s